Praktyka aktywnej sprzedaży

Czy zdarza się, że nie wiesz:

  • w jaki sposób i skąd skutecznie pozyskać klientów?
  • jak skutecznie umówić się z klientem na spotkanie?
  • jak zaprezentować swoją ofertę?
  • jak reagować na jego wątpliwości i zarzuty?
  • jak zachowywać się w trakcie rozmowy z klientem, by zrobić jak najlepsze wrażenie?
  • jak przekonać klienta do zakupu, jeśli wyraźnie się waha?
  • jak negocjować cenę a jednocześnie nie dać się złapać na negocjacyjne triki klienta?
  • co odpowiedzieć na stwierdzenie “To jest dla mnie zbyt drogie”…

Jeśli wymienione problemy nie są Ci obce, to szkolenie jest dla Ciebie. W szczególności jeżeli pracujesz/zarządzasz zespołem sprzedażowym

Kto powinien wziąć udział w takim szkoleniu?

Pracownicy i kierownicy działów:

  • sprzedaży
  • marketingu
  • recepcji (jeśli zajmuje się aktywną sprzedażą)
  • gastronomii (co najmniej tych pracowników, którzy bezpośrednio odpowiedzialni są za sprzedaż imprez zleconych)

Dlaczego w szkoleniu powinni wziąć udział menedżerowie?

Nie tylko dlatego, żeby wiedzieć, co powinni umieć pracownicy. Bywa, że jeśli handlowiec przejdzie już te kilkadziesiąt wizyt i zdobędzie własne doświadczenia, to barierą na drodze do osiągania większej skuteczności staje się brak wsparcia ze strony przełożonego.

Handlowcy często są “wypuszczani na głęboką wodę”. Wielu dyrektorów traktuje pracę personelu sprzedażowego jako etap naturalnej selekcji. Tymczasem pracownik sprzedaży, nawet jeśli był przygotowany do pracy, oczekuje wsparcia: pierwsze skuteczne strategie i porażki powinny być omówione tak, by zwiększać skuteczność.

Podstawowym zadaniem menedżera jest poinformowanie pracownika sprzedaży, co tak naprawdę sprzedaje. Niestety, nawet dyrektorzy hoteli często sami tego nie wiedzą…

Czy chciał(a)byś wiedzieć:

  • dlaczego odczuwasz niechęć do sprzedawania
  • dlaczego sam odczuwasz niechęć do nękających Cię sprzedawców,
  • kiedy i dlaczego ludzie zajmujący się sprzedażą ponoszą klęski,
  • dlaczego klienci nie kupują.

Jakich rezultatów masz prawo oczekiwać?

Najogólniej – znacząco podniesiesz swoją skuteczność sprzedażową:

  • przestaniesz myśleć jak sprzedawca – zaczniesz myśleć jak klient
  • zaczniesz dostrzegać konkretne korzyści anie “ofertę”, “produkt” i “usługę”
  • będziesz łatwiej docierać do odpowiednich klientów
  • łatwiej nawiążesz z nimi kontakt na płaszczyźnie emocjonalnej i racjonalnej
  • ulepszysz techniki nawiązania i utrzymania kontaktu handlowego z klientem
  • nauczysz się prowadzić naprawdę skuteczną i profesjonalną rozmowę telefoniczną
  • lepiej zaprezentujesz oferowaną usługę
  • unikniesz pułapek językowych i zwrotów sabotujących sprzedaż
  • obudzisz w klientach wysoką motywację zakupu
  • nauczysz się rozumieć potrzeby potencjalnych klientów
  • będziesz w stanie zaproponować im właściwą usługę, we właściwy sposób
  • zlikwidujesz wszelkie obawy i blokady przed zakupem
  • dowiesz się jak reagować na zarzuty i krytykę
  • będziesz umiał zdobyć zaufanie klienta oraz jego referencje.

Napisz do mnie, jeśli chcesz poznać więcej szczegółów.